BMW vezérléscsere és csapágyazás

BMW vezérléscsere és csapágyazás

Professzionális szervizünkben vállaljuk BMW motorok teljeskörű és szakszerű vezérléscseréjét, csapágyazását, felújítását és karbantartását.

A motor éppen kiemelésre kerül, vezérléscsere és csapágyazás céljából.

BMW-s körökben sokak számára már ismerős, hogy bizonyos motorok esetében szükséges a vezérműláncok és csapágysorok megszokottnál rövidebb intervallumon történő cseréje.

Mikor kell cserélni? Mely motorok érintettek?

A rövid válasz:

N47-N57 / B47-B57 esetén 200.000 km

BMW dieselmotorok esetén a vezérmű többnyire 3 részből épül fel:
1. Vezérműtengely hajtás, mely a nagynyomásű pumpa lánckerekétől hajtja a vezérműtengelyek lánckerekét.
2. Nagynyomású pumpa hajtás, mely a főtengely lánckerekéről hajtja a nagynyomású pumpa lánckerekét.
3. Olajpumpa hajtás, mely a főtengely lánckerekéről hajtja az olajpumpa lánckerekét.

A képen egy N száriás dieselmotor vezérlésének felépítése látható.

Leggyakrabban az 1. Vezérműtengely hajtást végző lánc okoz problémát. Miért? Újabb motoroknál ez a lánc vékonyabb / gyengébb a megszokottnál, továbbá a nem megfelelő kenés (gyárilag hosszú olajcsere intervallumok, nem időbe elvégzett olajcserék) sem tesz éppen jót az élettartamának.

Ezek a láncok többek között az N47 / N57 / B47 / B57 motorkódú autókban vannak ilyen módon „alulméretezve”. Tehát ezeknél a motoroknál különös figyelmet kell fordítani az ilyen jellegű karbantartási műveletekre.
Ezeknél a motoroknál a várható élettartam kb. 200.000 km.

Természetesen ilyenkor szükséges cserélni a vezérlés többi elemét is!(nagynyomású pumpa hajtás, olajpumpa hajtás, lánckerekek, csavarok, vezetők, stb…)

Másik jelentős probléma ezeknél a motoroknál a főtengely nyugvócsapágyak, illetve gyakran a hajtókarcsapágyak fokozott kopása. Az okok a rövidebb intervallumra hasonlóak, továbbá kiegészíthető a főtengely speciális konstrukciójával is. Itt az élettartam valamelyest magasabb mint a vezérlésnél, azonban mivel még nagyobb megbontást igényel, így minden esetben vezérléscsere alkalmával szükséges ezeket is cserélni.

A főtengely kikerült, a csapágyak cseréje történik.

Sok számban az utakon futó, vezérlés szempontjából említésre szorul még az N szériás, négyhengeres benzinmotor család. Ezeknél jellemzően a problémát a láncvezető műanyag elöregedése és eltörése, illetve a láncfeszítő patron okozza. Kb. 150.000 km intervallumon szükséges cserélni a teljes vezérlést, nem megfeledkezve az alsó, olajpumpát hajtó láncról sem, mely egyben a balansztengelyeket is hajtja és pontos beállításához kellő megbontás és szakértelem szükséges.

A lánc túlzottan laza az eltört vezető és a kigyengült feszítő miatt.

Amennyiben kérdése lenne, készséggel állunk rendelkezésre elérhetőségeink egyikén, további motorkódok intervallumainak lekérdezéséhez bátran vegye fel velünk a kapcsolatot.

Szervizünk egyik specializációja a vezérléscsere és csapágyazás, így nálunk biztosan szakszerűen történik a művelet kivitelezése, figyelve a sokak által kihagyott ilyenkor szükséges egyéb elemekre is.

Hivatalosan rögzítjük a műveletet az online szervizkönyvben is, továbbá garanciát vállalunk minden általunk elvégzett munkára.